Als je merk geen reanimatie nodig heeft, maar wél een goede upgrade
The brand refresh
Je voelt het. Je bent je merk niet ontgroeid, je bent er gewoon in vastgeroest. Je kijkt naar je logo, kleuren of visuals en denkt: "Ja... nee." Het werkt nog nét, maar ik voel het niet helemaal.
Je wil geen alles-moet-opnieuw paniek. Wat je wil? Rust. Richting. En een branding die opnieuw past als je favoriete little black dress.
strategische branding & design
Wat is The Brand Refresh?
Een compact maar strategisch traject waarin we jouw bestaande merk onder de loep nemen, afstoffen waar nodig en upgraden waar het nodig is. Geen complete rebranding, wél een refresh die klopt met waar je nu staat.
Perfect voor ondernemers die:
/ Geen complete rebranding willen, maar wél willen bijsturen
/ Een sterk merk hebben, maar voelen dat het nét niet meer klopt
/ Groeien in hun business en daar hun merk in willen meenemen
/ Meer samenhang willen in hun merkbeleving
/ Snakken naar rust in hun visuele chaos

Strategisch. Visueel. Mét feeling.
Omdat je bedrijf verder is gegroeid dan je branding laat zien. Je visuals zijn er nog niet helemaal, je brand mist die spark, en Canva begint je te irriteren. Je hebt géén zin om wéér opnieuw te beginnen, maar je weet ook: dit is het niet meer.
We gaan samen kijken:
✔️ Wat werkt nog en mag blijven?
✔️ Wat mag verfijnd, verscherpt, vereenvoudigd?
✔️ Waar zit er wrijving — in stijl, toon of uitstraling?
Van daaruit bouwen we verder.
het compacte traject
The Brand Refresh
Een traject waar ik de grove borstel neem doorheen je huidige brand en er nadien een pareltje van maak - op basis van jouw visie, je persoonlijkheid, je doelen, je ideale klant en je unieke visie.
Alles wat je nodig hebt om een onkopieerbaar, onderscheidend merk te worden.
Wat krijg je:
-
We starten met een grondige analyse van je huidige merk. Je vult een uitgebreide vragenlijst in, daarna doen we een 1:1 call van 30 min, waarin we de sterktes, zwaktes en groeikansen in kaart brengen.
-
Op basis van onze sessie werk ik een vernieuwde merkrichting uit die trouw blijft aan de kern, maar jouw next-level wél draagt. Denk: kleurentweaks, lettertypes die beter spreken, een logo dat een serieuze update krijgt, de beeldstijl die klopt, of de messaging die matcht.
Je krijgt een uitgewerkt stijlvoorstel met logo(variaties), huisstijlelementen, kleuren, fonts en een mini-stijlgids waarmee jij meteen verder kan.
-
In dit traject zitten er standaard naamkaartjes in de nieuwe stijl bij in, of een digitaal alternatief.
Wil je je investering laten opbrengen door je branding meteen te vertalen naar huisstijldragers. Denk aan templates, social visuals of zelfs een mini-website update. Alles kan. Dit kan je op maat bijbestellen.
Om te zien of we een match zijn, plan ik graag eerst een vrijblijvend gesprek in.
Tijdlijn: 4 - 6 weken
Prijs: €3.997 (excl btw)
Voor wie is dit bedoeld?
Voor ondernemers met…
een merk dat ooit klopte, maar nu een update verdient.
Voor ondernemers met…
genoeg zelfkennis om te weten wat bij hen past.
Voor ondernemers met…
ambitie om te groeien zonder te starten from scratch.
The Brand Refresh.
Update Your Brand.
The Brand Refresh. Update Your Brand.
over mij en mijn aanpak
Hi, ik ben Natasja
Ik ben een persoon die graag diepgaand te werk gaat en impact maakt. Ik merkte dat simpele logo en huisstijl pakketten niet voldeden. Zonder naar het geheel te kijken, resulteerde dit in een quick fix. Binnen een jaar of twee voelden klanten dat hun branding niet meer bij hen paste, en dat was veel te snel.
Ik geloof daarom dat een sterk strategisch fundament de oplossing is. Hierdoor kan ik de puzzelstukjes laten samenvallen en echt iets opbouwen dat klopt voor de klant, hun sector en hun doelgroep. Dit resulteert in een doordachte branding die 100% past bij het bedrijf en hun onderscheidende kenmerken.
“De shift die ik zelf voelde door in te zetten op een sterk merk én daarbij trouw te blijven aan mezelf, wil ik ook voor mijn klanten waarmaken.
Ik realiseerde me daarnaast dat ik als ontwerper soms vanuit mijn eigen ego werkte. Het resultaat: het design dat een klant kreeg, voelde niet helemaal juist aan. Ik voegde co-creatie toe aan mijn trajecten en merkte meteen twee verschillen. Het zorgde niet alleen voor betere resultaten en meer tevredenheid, maar de klant voelde zich meer betrokken bij het proces.
Het betrekken van de klant bij het proces is essentieel om hen het ontwerp te laten voelen en hen te doen begrijpen waarom bepaalde beslissingen worden genomen. En dat is heel belangrijk voor het eindresultaat.
Mijn doel is om je bedrijf te laten groeien door te investeren in the long game: het bouwen aan een merk, niet alleen aan een business. Dit doen we samen in dit all-in traject. Het traject waar ik al mijn tijd heb ingestoken, omdat mijn klanten dit verdienen.
Wat klanten vinden van de samenwerking
Liesje Brockley
Zaakvoerder - LBP BV: fotograaf en business coach
Natasja hielp me met de volledige rebranding van logo en huisstijl, tot een stijlgids en visitekaartjes. Natasja heeft een prachtige creatieve visie, rekening houdend met mijn brand en mijn visie, zonder zichzelf op te dringen. Ik wilde een tijdloze, luxueuze branding en dat heeft Natasja 100% vertaald. Dot & Dash is de investering waard voor een ondernemer die next level wilt gaan en de nood heeft aan de juiste autoritaire tools die de juiste branding vertalen naar (toekomstige) klanten. Bedankt Natasja!
Liesbeth Lambrecht
Zaakvoerder - Impact Organisatiecoach
Mijn bedrijf had nood aan een nieuwe branding. Wat ben ik blij dat ik met Natasja van Dot & Dash in zee ging. Ze luistert zo goed naar de noden en wensen voor jouw bedrijf. Met haar oog voor detail en professionaliteit bracht ze mijn branding naar een next level. Ontzettend blij met het resultaat en helemaal klaar voor een webdesign traject met haar! Dankjewel Natasja voor je mooie werk! Een aanrader voor elke ondernemer!
Michelle korthout
Zaakvoerder - Mims & content
Natasja is een expert in haar vak. Voordat ze op mijn pad kwam, had ik een branding die ik bij de start van mijn bedrijf zelf in elkaar geflanst had. De goedkoopste oplossing, en goed genoeg voor toen. Maar na 3 jaar was het tijd om mijn branding te laten matchen met de visie die ik uitdraag als Copy en Messaging Mentor. Ik voelde met Natasja meteen een klik. Wat ik doe met woorden, doet zij met beelden. De keuze om met haar in zee te gaan was dan ook snel gemaakt. En die keuze heb ik me geen moment beklaagd. Vanaf de eerste moodboard voorstelling zat het er al boenk op. Exact waar ik naar op zoek was.
Ruben & Thomas
Zaakvoerders - De straaljagers
Dot & Dash heeft onze merkstrategie, branding en social media van A-Z uitgetekend. Onmiddellijk véél enthousiaste feedback mogen ontvangen op ons gloednieuwe logo en onze volledig hernieuwde Instagram-pagina.Nu springen we er bovendien meteen uit ten opzichte van onze concurrenten, wat geleid heeft tot een volle agenda. Natasja was niet alleen bezig met het vormgeven van onze zaak, maar ze dacht ook mee over andere marketingmogelijkheden zoals online advertenties en merkconsistentie.
Hadewych haest
Zaakvoerder - A’muse weddings
Natasja inschakelen voor mijn branding was absoluut een TOP beslissing. Als je op zoek bent naar “een logo”, dan ben je bij Dot & Dash aan het verkeerde adres. Natasja neemt de tijd om je bedrijf door en door te leren kennen en bezorgt je een branding waar een duidelijke strategie achter zit. Van de kleuren tot de fonts en zelfs de spacing tussen de letters... Over elk detail van elk aspect is nagedacht! Dot & Dash is absoluut een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een duurzame branding!
Veelgestelde vragen
-
Het grote verschil zit hem in de diepgaande en persoonlijke aanpak. Het is een uitgebreid en uniek proces dat ik heb ontwikkeld om tot een branding te komen die gaat werken voor jou en jouw zaak. Die je gaat onderscheiden van de concurrentie op jouw eigen manier, gebaseerd op een stevig strategisch fundament.
Dit proces heb ik kunnen ontwikkelen door een combinatie van opleidingen en 10+ jaar ervaring in de sector. Daarnaast krijg je een complete en consistente branding met enkele uitwerkingen. Dit alles op basis van premium design, wat het geheel high-end maakt.
-
Ja zeker! Het is maar hoe je high-end omschrijft. Ik werk met klanten uit veel verschillende sectoren. Ik werk het liefst met changemakers, de go-getters van de wereld die graag verandering willen zien in de wereld of een positieve boodschap willen brengen.
-
Dit hangt er vanaf. Ik ga zeker niet zeggen dat je altijd alles moet weggooien, maar we kijken tijdens de strategische fase of je huidige identiteit nog klopt en je nog dient. We kunnen altijd werken met verfijningen, omdat alles op maat is.
-
Ja natuurlijk. Het is ook jouw zaak en het gaat jouw gloednieuwe branding worden. Jouw input mag zeker & vast niet ontbreken. We gaan samen daarom door een specifiek proces, gevuld met feedbackmomenten.
-
Dat niet, maar ik ken wel verschillende partners die ik kan aanraden tijdens onze samenwerking. Het is belangrijk om ook daar kwalitatief in te kiezen. Beeld en tekst zijn niet te onderschatten als het gaat over branding.
-
Dit is dé hamvraag. Maar die kan ik jammer genoeg niet voor jou beantwoorden. Weet dat een nieuwe & complete branding zalig gaat aanvoelen. Maar hiervoor komt er wel een fase waar je eventueel wat weerstand kan ondervinden. Dit is volledig normaal. Je kan gehecht zijn aan je oude branding en het moeilijk vinden om je te gaan aanpassen. Op die momenten kijken we altijd terug naar het initiële doel van je (re)branding. Wil je groeien? Wil je een schaalbare branding? Wil je meer omzet door de juiste doelgroep aan te trekken?
Weet dus dat weerstand voelen helemaal normaal is en deel is van het proces. Maar onthoud tegelijk hoe je bij een brand expert terecht bent gekomen. Het is een investering om te zorgen dat je jouw gewenste doelen kan behalen. Ga zeker eens door mijn blog om te bekijken wat high-end branding ook voor jou kan doen. -
Ik reken hier standaard 4 tot 6 weken voor, maar dit hangt sterk af van de gekozen uitwerkingen en jouw eventuele feedback.
-
Ik heb ondertussen meer dan 10 jaar ervaring in de sector. Ik heb ervaring opgedaan als zelfstandige, en als werknemer in enkele agencies.
Met deze combinatie aan ervaringen heb ik mijn eigen methode kunnen ontwikkelen, omdat ik voelde dat er een nood was aan een andere soort aanpak. Slow branding, duurzame branding. Vanuit die missie ben ik Dot & Dash gestart.
-
Ik werk meestal met een wachttijd van 2 maanden, maar het kan zijn dat er last-minute plekken beschikbaar zijn. Vraag er dus zeker naar, ik beantwoord graag je vragen!
-
Goede vraag! Ik weet dat het concept van branding soms groot en/of vaag kan aanvoelen. Je kan bij mij terecht voor een gloednieuwe branding, een rebranding: denk aan een volledige nieuw identiteit voor je merk. Een logo, huisstijl, … allemaal gebaseerd op strategische overwegingen. Daarnaast ook voor grafisch ontwerp van online en offline communicatie (sociale media, drukwerk,…) en natuurlijk ook voor websites!